jaa.

Det var ju ett tag sedan jag skrev här nu.. har väl inte riktigt haft tid.. i alla fall så har mamma varit här.. hon åkte hem igår:(.. alltid lika hemskt att säga hej då.. Hate it!..
Men veckan var sjukt skön iaf...


En vänn

jag ska faktiskt vara skit tråkig enligt många, men det skiter jag i, jag ska berätta om en vän. En sån som man bara trodde fanns i fantasin. Redan som nyfödd låg vi brevid varandra på filten,du var så mycket större, eller längre än vad jag var ( det har du iofs alltid varit;)...)..´Kan också berott på att du är ca 2 månader äldre än jag .  i alla fall så redan på den tiden, då vi var små var vi vänner, log alltid åt varandra. tiden gick och vi blev äldre, vi fick andra vänner men vi fanns alltid hos varandra ändå. vi var alltid med varandra, jag minns hur vi skulle mötas halva vägen när vi skulle vara med varandra, men vi lyckades alltid ta olika vägar så du kom hem till mig när jag stod och väntade på dig hemma hos dig. det kunde vi skratta åt hur länge som helst. sommrar´na var de bästa, då man kunde vara ute länge på kvällen, det blev ju aldrig mörkt:). spelade spökboll(?) med grabbarna till långt in på natten. Vi åkte till din stuga med din farmor och farfar, jag minns hur vi skrattade när vi tänkte tillbaka på hur lång tid den resan tagit. den tog dubbelt så lång tid som den brukar, bara för att vi skulle stanna och fika på vägen upp:).  Första dagen på högstadiet, minns du hur nervös vi var?. jag kom till dig innan sen gick vi upp på skolan. minns när vi skulle bli indelade i klasserna, hur rädd jag var att vi inte skulle komma i samma klass, men det gjorde vi!. Högstadiet var en rolig tid med mycket bus:).. jag kommer inte riktigt ihåg om det var i sjuan på nyår som vi åkte upp till er stuga, byggde pussel och spelade spel. sen när vi skulle sparka och du satt på, när vi åkte ner för backen och det tog tvärstopp och du flög rakt ner i diket, dina knän var alldeles blå men som vi skrattade.  när vi åkte skoter på eran lägda och vi nästan körde in i stolpen.. herregud!..
OCh när vi hade stugan bara några 100 meter från ert hus, när vi sov hemma hos dig och sen på morgonen så skjutsade du mig på cykeln ( och försökte förgäves undvika alla vattenpölar;) ). för att sedan äta frukost hemma i vår stuga.. det är så många minnen som kommer upp när man tänker tillbaka på tiden som varit.. när vi badade i sjön och sedan sprang ner till tjärn för att det skulle bli så mycket varmare då. allt detta som kanske låter som idoti för er andra värdesätter jag mer än guld.
jag hoppas att du vet att jag alltid finns här för dig. trots allt.
för har man levt med varandra så är det uppenbart att konflikter uppstår, vissa korta, andra långvariga.
jag hoppas att allt detta är borta.
Att ha en vän som ställer upp för en när man är ledsen, när något jobbigt har hänt, när man mår dåligt , när man inte längre vill finnas till eller när man bara vill ha en kram och känna värme, det är så fruktansvärt skönt. Det tror jag både du och jag är medvetna om.

tror det räcker med att skriva Emma, för att du ska veta att det är dig jag skriver om , men det tror jag redan att du vet.

Äkta vänner ska bråka och ha konflikter, så är det bara!

Älskar dig!

Måndag.

Sitter och gör mitt Case nu.. märker att det var väääldigt länge sedan jag använda excel.. över ett år sedan.. det märks.. tur att det finns så bra hjälp att få på datorn:)...

Återkommer!


söndag.

Nyss tittat på World Trade Center.. sorglig film.. nu ska jag o joel spela bingolotto:D.. vinna massvis med pengar:D

lördag.

Usch idag har jag inte gjort någonting  nästan, klev upp kl 12 (!).. det var länge sedan jag klev upp så sen faktiskt.  Sedan efter det så har jag väl inte gjort så jätte mycket.. varit ute och gått en sväng och handlat bröd till frukost imorgon:)

kvällen ser väldigt lugn ut, troligen melodifestivalen och mys med Joel:D... Det lutar väldigt mycket åt att jag ska lägga mig i badet i vårt nya fina badrum som vi precis gjort klart:D.. me like!

För övrigt är det sista veckan innan lovet. pain.. känns som jag har så mycket att göra.. inte nog med att de individuella valen ska vara inne senast på fredag.. gaad jag vet verkligen inte vad jag ska välja.. finns såå mycket roligt att välja mellan..

måste berätta sjukaste!. i tisdags när jag gick och strosa på en av sthlms alla gator kommer en kille emot mig och säger:

- hej
-hej
- vill du ha en telefon av mig?
jag trodde han drev med mig men svarade självklart.:
- Ja varför inte!
Han tar upp en splitter nya nokia 6280, en precis likadan som jag har nu.
- vet du vad detta är för någon mobil?
- ja jag har en likadan.
- okej men här får du en till sådan då.
precis när han sträcker fram påsen med telefonen så frågar han:
- du är väl arton va?
- nej svarar jag.
- okej men då kan jag tyvärr inte ge dig den...!!

fatta vad arg jag blev.. hade värsta chansen att få en splitt ny telefon.. aja det var väl någon annan person bakom mig som blev glad iaf...

fredag.

tjena vad ont i fötterna jag har... sedan klockan 09.00 fram till 18.30 tror ja att jag suttit ner knappt en timma.. men ack så kul det var på den nya salongen.. verkligen hur mycket som helst att göra..

en modern salong var namnet, frisyrerna de klipper är sådana som man trodde bara fanns i modemagasinen... trodde verkligen inte att så många människor klipper så vågade frisyrer..

ni som är intresserade av var jag håller hus på fredagar så gå in på
www.harganget.com vettja!...
grymt kul vad ordet iaf!.

i övrigt så har jag kommit hem för en timme sedan lite drygt.. ätit och nu väntar jag på att så ska det låta ska börja:D.. ska väl börja röja undan i lägenheten tills mamma kommer också:).. men jag har ju hela helgen på mig:D...

Idag är livet underbart.. önskar att alla fick känna så!

torsdag.

Slödag idag... gick i skolan till elva sen var det slut på denna dag. ganska skönt.. har fått bredband nu till vår lägenhet så nu tänkte jag börja informera alla om vad som händer mig här nere...:D...

Längtar hem som aldrig förr.. vintern är inte rolig här nere... blir så avundsjuk när jag ser bilder hemifrån.  ännu värre är det att jag inte kommer hem förens vecka 15:/.. nästa lördag kommer mamma ner:).. då ska vi mysa här nere på sportlovet, shoppa kläder och se lena Ph och orup:P

ska snart ringa till min gamla praktikplats och säga upp mig därifrån.. har fått en ny praktikplats nu.. hårgänget:D... stoor salong.. 25 st frisörer som jobbar där.. och lilla sara förstås:P.. gaad hur ska jag klara mig;)...

Återkommer!